Dag 9 - Swakopmund

15 juli 2015 - Swakopmund, Namibië

Na deze verschrikkelijk koude nacht moeten we om half 7 onze tent weer in de truck hebben liggen. Het duurt lang voordat we op gang komen. Want wat is het verschrikkelijk koud. Maar we gaan op weg naar Swakopmund. Als de zon langzaam begint te schijnen zien we veel springbokken, zeldzame zebra's (berg zebra's) en als toppertje staat er een Cheetah langs de kant van de weg. Dit laatste zorgt zelfs bij onze reisleiding en de truckchauffeur voor veel verbazing. Die zijn al ruim 15 jaar niet meer op deze plek door ze gezien. You're soo lucky!! Hierna nemen de woestijn landschappen plaats voor maanlandschappen. Hier is werkelijk niets. Zelfs geen boompje om achter te plassen. Hierna zijn we doorgereden via de Walvis vlei naar Swakopmund. Het plaatsje waar Jorn al dagen op zit te wachten. Hier kun je namelijk quadrijden en sandboarden etc. Na een korte briefing boekt hij natuurlijk deze activiteiten. Voor mij geen quadrijden (in Egypte gedaan en zo geweldig vond ik het niet) of sandboarden (jullie kennen mij langer dan vandaag, waarschijnlijk lig ik meer dan ik sta. Ohja ander detail, je moet elke keer weer omhoog lopen. Mij niet gezien dus). Ik ga op dolfijncruise morgen ochtend, waarbij je zeehonden mag aaien voeren en dolfijnen gaat spotten. Met een hele portie geluk ook een walvis. Ondertussen dat Jorn is begonnen met een eerste quadtour ben ik met andere dames uit groep bij een visrestaurant gaan eten en hebben wij ons een lekkere fles afrikaanse wijn soldaat gemaakt. Nog even wachten en wij kunnen aan een wild diner aanschuiven. Ik ben benieuwd. Overigens ook hoe het quadrijden was... Zoals jullie zien hebben we momenteel wifi. Morgen nog een dagje en dan is het weer de vraag wanneer we weer kunnen. Maar, je hoort van ons!

ps. veel vragen gehad over foto's. Ik ga zo proberen een en ander te uploaden maar wifi is niet echt stabie.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anne:
    15 juli 2015
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Duidelijk dat jullie aan het genieten zijn!
  2. Jos Renirie:
    15 juli 2015
    Fijn om de verhalen te lezen en ons in te kunnen leven hoe het ongeveer zal zijn. We hebben ook gegoogled. Prachtige reis, maar ik ben toch blij dat het hier warmer is. De foto's zien we anders later wel.
    Geniet vooral van al die indrukken.
  3. Peter Poels:
    16 juli 2015
    Wat een schitterende reis. Als je inderdaad via google meekijkt dan zou je er zo naar toe gaan. Althans, in de zomer dan. Nu lijkt het s'nachts op wintersport. Misschien toch de volgende keer slaapzakken van 300 euro?? Je kan trouwens toch ook 2 slaapzakken aan elkaar maken. Lekker warm saampies. Heel veel plezier nog en geniet ze verder. Ik wacht in spanning op het verdere vervolg.
  4. Miranda Raats:
    16 juli 2015
    Geweldig die verhalen. Leuk om mee te lezen. Nog veel plezier en veel leuke verhalen. Ik volg jullie. Gr vanuit t zonnige Nederland.
  5. Eva:
    17 juli 2015
    Wauuww ik ben jaloers!! Wat een prachtige verhalen en wat is dit genieten zeg! Blijf vooral schrijven en ben idd benieuwd naar de foto's.

Dikke kus voor jullie!
  6. Lisette:
    17 juli 2015
    Leuke verhalen!! Wat een belevenissen zeg!! En volgens mij houden jullie ons gewoon express langer in spanning voor de foto's ;-). Niet te veel tijd aan besteden, die komen we later wel bekijken, vooral genieten en het is leuk om wat van jullie te horen. ENJOY!!
  7. Nelly Janssen:
    19 juli 2015
    Deze verhalen stuurde Marco naar ons . mooie belevenis en mooi verteld, geniet nu maar!!!!!
    Gr.oma
  8. Marco janssen:
    19 juli 2015
    man,

wat ben ik jaloers
    ik zou ondanks de kou graag op jullie plek zijn.
    De tip van thea over de fels met warm water in je slaapzak werkt echt
    wat je ook kunt doen is de kleding van de volgende dag onder in je slaapzak stoppen
    je stapt dan in droge ( niet klamme) en warme kleding