Aftellen is nu toch echt begonnen.

28 juni 2015 - Cuijk, Nederland

Ik heb voor mijzelf altijd een stelregel. Bij minder dan 10 mag je beginnen met aftellen. De 10 werkdagen tot aan mijn vakantie ben ik natuurlijk al aan begonnen, daar zijn er nog maar 5 van over. Dan hebben we onze teller nog dat we ook daadwerkelijk in dat vliegtuig stappen. Deze is ein-de-lijk onder de 10, maar dan komt het toch wel ineens snel dichtbij. Nog 9 dagen te gaan...

Als het dan toch dichterbij komt, kom je wel tot wat conclusies. Dat die tas na het plaatsen van de slaapzak toch erg klein wordt. Dat er wel erg veel mee moet. En hebben we alles wel?  De rit richting Schiphol is geregeld en de paspoorten hebben we. Eigenlijk zou dat toch al voldoende moeten zijn? Per bulletpoint op mijn inpaklijst toch maar elke keer bedenken, heb ik dit echt nodig?

Daarnaast begint de zin om te gaan sterk te stijgen. Toch nog even wat locaties googlen. De reisbeschrijving er weer even bij pakken, en oh yes! De overnachtingslijst is binnen. Wat wel een beetje vreemd is dat je in de supermarkt toch al de keuze voor Zuid-Afrikaanse wijn..

1. Marco janssen:
    28 juni 2015
    het komt echt dichterbij.
    echt een fantastische reis
    kun je ons ook al de overnachtingsplekken laten zien?
    Als je geld bij je hebt, je paspoort, je lensen, je bril, medicijnen dan ben je er eigenlijk al
    je kunt daar nog van alles kopen
    koop elke keer voldoende water las dat kan
    dat kun je beter te veel dan te weinig hebben.