Dag 8 - Solitaire

15 juli 2015 - Swakopmund, Namibië

Heel vroeg op, voor kwart over 6 de tent in de truck. Want we gaan de woestijn in, uuh op. Letterlijk dus, We zijn de duinen in gegaan en hebben deze ook beklommen. En dat voordat we ontbeten hebben. Wanneer het lukt om wat foto's online te krijgen zullen jullie jaloers zijn. Hierna hebben we een lekker engels ontbijt gekregen en zijn we door gegaan naar Dead vlei. Een redelijke wandeling wanneer je door het zand moet. Wel een prachtige plek om foto's te schieten. Hierna zijn we naar de sossusvlei gegaan. Deze is een stuk groener maar hier heeft het maar 2 jaar niet geregent. Ondertussen genieten we van de zon en krijgen we meer het afrika gevoel haha. Hierna zijn we weer een stuk gaan rijden. Richting de Tsauchab rivier, deze rivier heeft een kloof uitgesleten en in deze kloof mogen we wel afdalen. Na wat klimwerk en een kleine wandeling weer de truck in. Op naar Solitaire. Daar wacht weer een heerlijke braai op ons. Het koelt alleen wel snel af merken we. Die nacht heeft de hele groep slecht geslapen het was namelijk ongelooflijk koud. Met sokken, een broek, hemd, t-shirt en sweater aan heb ik het nog steeds flink koud in mijn slaapzak. Naast mij ligt Jorn met een oranje muts op met een giraffe erop. (ja dit is een kindermuts). Ondertussen worden we profs met het opzetten en afbreken van onze tenten. Alleen als het metaal echt koud wordt en het tentdoek vochtig is het wel eens vervelend. @mama, ik ben zooo blij dat ik last-minute mijn helly hansen jas nog meegenomen heb....